Covid-19 tiltak 

Vi tar smittevern på alvor og har utarbeidet og implementert en rekke tiltak for å gi dere et trygt opphold. Her er et utvalg av innførte Covid-19 tiltak: 

Resepsjon og fellesområder

  • Håndsprit er utplassert i alle fellesområder. 
  • Følg markeringer i gulv og i møbler for å sikre avstand. 
  • Markeringen i møbler kan ses bort i fra om dere er i samme husholdning. Pass likevel på å holde minst 1 meter avstand til nabobordet. 
  • Alle besøkende skal registrere hvert besøk i vår online smittesporing registrering via QR-kode. Info om dette er ved alle inngangsdører. Manuell registrering gjøres i resepsjonen.
  • Det er mulig å betale for opphold kvelden før for at utsjekken skal gå raskere. 
  • Alle nøkler desinfiseres mellom hver gjest. 
  • Betal helst med kort eller vipps, unngå kontanter om du kan. 
  • Lekerommet er dessverre stengt pga. smittevernhensyn. 
  • Brettspill er fjernet, vi låner ut spill på forespørsel. Spillene legges i karantene etter bruk.
  • Info om at personer med Covid-19 symptomer ikke skal komme inn er plassert på alle inngangsdører. 
  • Informasjonsplakater på norsk og engelsk er hengt opp i alle fellesområder.  
  • Vi har innført ekstra renhold av fellesområdene, med spesielt fokus på kritiske punkter. 
  • Betjeningen bruker munnbind i perioder med høyt smittetrykk i samfunnet. Bruk gjerne munnbind dere også. 

Frokostbuffet og middag

Generelt

  • Bord og stoler er fjernet i spisesalen for å sikre tilstrekkelig avstand mellom hvert bord. 
  • Vi har avstandsmerking på gulv. 
  • Håndsprit er tilgjengelig flere steder i spisesalen.
  • Bord og stoler blir rengjort og dukene byttes mellom gjester. 
  • Vi har innført ekstra renhold med ekstra fokus på kritiske punkter. 
  • Alle gjester får bord med bordskilt og får samme bord under alle måltider.
  • Salt, pepper og tannpirkere er fjernet fra bordene.
  • Eventuelle drikkemenyer blir vasket mellom hvert bord.


Frokostbuffet

  • Vi har piler og avstandsmerking på gulvet rundt frokostbuffeten for å sikre bedre flyt og avstand. 
  • Ved mange gjester vil vi vurdere om det er behov for flere bordsetninger under frokosten. 
  • Vi benytter frokostbuffet uten deling av bestikk. Alle bruker eget «engangsbestikk» når man forsyner seg som legges til vask etterpå. (Det er ikke dette bestikke man spiser med). 
  • Vi har utplassert papir og oppfordrer alle til å bruke papir når man trykker på knapper til kaffemaskin, når man tar melk etc. 

Rom, hytter og leiligheter

  • Det er utplassert hånddesinfeksjon ved inngangsdørene i fjellstuen inn til rom og leiligheter. I hyttene er det utplassert egen håndsprit i gangen.
  • Det er hengt opp informasjonsplakater på norsk og engelsk i alle våre boalternativer.
  • Vi oppfordrer folk med Covid-19 symptomer om å ikke komme. 
  • Vi har fjernet tepper, pynteputer etc.
  • Dukene på rom, i hytter og i leiligheter byttes mellom hver gjest. 
  • Brettspill, blader etc. er fjernet fra hyttene. 
  • Det er utplassert overflatedesinfeksjon i boalternativene våre med eget kjøkken. 
  • Vi har innført enda grundigere rengjøring av rom, hytter og leiligheter, med ekstra fokus på kritiske punkter. 
  • Vaskelistene som gjester følger i hytter og i leiligheter er endret og tilpasset for å sikre tilstrekkelig Covid-19 rengjøring.   
  • I hytter og leiligheter hvor gjester vasker selv vasker vi over kritiske punkter etterpå. 
  • Alle nøkler blir desinfisert mellom hver gjest. 
  • Hytter med utendørs boblebad har klorvann og er trygt å bruke under pandemien. 

fjellcafé

  • Bord og stoler er fjernet for å sikre tilstrekkelig avstand mellom bordene. Håndsprit er utplassert ved alle innganger, ved kassen etc. Gulv og møbler er markert for å sikre avstand mellom gjester. Bordene til cafeen er plassert over to etasjer for å spre folk.
  • Info om at personer med Covid-19 symptomer ikke skal komme inn er ved alle inngangsdører. 
  • QR-kode med link til online smittesporing registrering er utplassert ved alle innganger. Registrering kan også gjøres manuelt ved kassen i fjellcafeen. 
  • Vi har tatt i bruk et online bestillings- og betalingssystem hvor gjestene bestiller og betaler via QR-kode som er tapet på hvert bord. Vi serverer dere ved bordet og dere lar serviset stå når dere går. 
  • Alle bord og stoler vaskes mellom hvert følge og bordservietten byttes også. Videre så har vi fjernet salt, pepper og tannpirkere fra bordene. 
  • Kassen er fortsatt åpen, men vi oppfordrer til at kun personer med kontanter eller med problemer med online bestillingen bruker kassen. 
  • Kritiske punkter rengjøres jevnlig og vi har innført mange andre usynlige tiltak. 
Les mer om vår Covid-19 tilpassede fjellcafe her